niedziela, 7 czerwca 2015

1. Niektóre rzeczy, o których nie mówimy. Lepiej żyć bez nich i podtrzymywać uśmiech.

Był chłodny październikowy wieczór. Słońce już prawie schowało się za horyzontem, zimny wiatr poruszał żółtymi i pomarańczowymi liśćmi na drzewach. Siedziała w dyżurce, popijając kawę i przeglądając dokumenty, gdy odebrała telefon od kolegi z pracy, znajdującego się w innej części budynku.
- Dominiczko, skarbie ty mój jedyny, kochana moja wspaniała współpracownico - zaczął swoją litanię.
- Mów, o co ci chodzi - warknęła, trochę zbyt ostro.
- Zastąpisz mnie na SORze? Błagam. Muszę dziś wyjść wcześniej, a skoro i tak masz nockę, to dwie godzinki cię nie zbawią. A ja zapomniałem o rocznicy teściów! - jego głos brzmiał, jakby miał się rozpłakać.
- Maciek - westchnęła, mając ochotę uderzyć się dłonią w czoło. - Dobrze, ale wisisz mi przysługę.
- Kochana jesteś - usłyszała cmoknięcie, które miało być przesłaniem całusa.

Wstała, wzięła swój kubek z kawą, która trochę wystygła, oraz teczkę z dokumentami dotyczącymi swoich pacjentów, po czym skierowała się w stronę windy. Gdy znalazła się w gabinecie, usiadła za biurkiem, patrząc na Macieja, który zbierał się w pośpiechu, zapomniawszy się przebrać z roboczego kitla.
- Weź to zdejmij, bo pomyślą, że uciekłeś od operowanego pacjenta - podpowiedziała, gdy Stankiewicz rozciął rękę kartką papieru, którą musiał jeszcze podpisać, i zakrwawił większość białego fartucha.
- Matko, Miśka, ratujesz mi życie.
- Idź już, bo się teściowie wściekną i nawet moja pomoc cię nie uratuje - wypchnęła go za drzwi.
- Dziękuję! - usłyszała jeszcze i przewróciła oczami.

Chwilę później do pomieszczenia zapukała pielęgniarka, która miała przynieść jakieś dokumenty.
- A gdzie Maciek? - zdziwiła się, kładąc dwie teczki na stole.
- Zgadnij.
- Zapomniał o czymś?
- Rocznicy teściów.
- Ten chłopak powinien to sobie zapisywać na czole - westchnęła kobieta, po czym wyszła.

Dominika nie mogła długo nacieszyć się samotnością. Zbliżała się godzina dziewiętnasta, więc teoretycznie zaraz powinien pojawić się jej, a właściwie Maćka zmiennik. Niestety, temu zepsuł się samochód i musiała siedzieć tu jeszcze półtorej godziny, dopóki nie przyjedzie autobusem. Po opatrzeniu trzech rowerzystów z obtarciami, jednego dziecka ze skręconą kostką i jednej staruszki, której wyskoczyło biodro, była wykończona. Tej nocy źle spała, miała koszmary, a do tego nie był to dla niej jakiś szczególnie dobry dzień. Od rana miała zły humor. Do drzwi ktoś zapukał, a po chwili się otworzyły i pojawiła się w nich głowa mężczyzny w okularach, z kilkudniowym zarostem.
- Można? - spytał ostrożnie.
- Tak, co się dzieje?

Wszedł do pomieszczenia, trzymając się za rękę, która była spuchnięta. Miał na sobie czarno - pomarańczowy dres Jastrzębskiego Węgla, a w drugiej ręce kartkę otrzymaną w recepcji.
- Co się stało? - ponowiła pytanie, gestem pokazując, by usiadł na kozetce.
- Głupia sprawa - zaczął. - Pośliznąłem się i upadłem, ręka mnie zabolała, ale pomyślałem, że to po prostu od uderzenia. Chciałem wstać, ale nie mogłem się na niej oprzeć, a do tego spuchła.

Dłońmi dotknęła przedramienia, a następnie nadgarstka mężczyzny, próbując stwierdzić, co mogło mu się stać, jednak opuchlizna była tak duża, że nie mogła nic wyczuć.
- Dam panu skierowanie na prześwietlenie, a gdy je pan zrobi niech pan czeka na korytarzu, ja pana zawołam - podała mu wydrukowaną kartkę.

Dwadzieścia minut później, zawitał z powrotem do jej gabinetu, a ona już przeglądała zdjęcia rentgenowskie uszkodzonej ręki.
- Na szczęście, panie Kubiak, ręka nie jest złamana. Zwichnął pan staw nadgarstkowy. Trzeba go nastawić, a następnie unieruchomić. No i będzie pan miał na parę tygodni siatkówkę z głowy.
- Ale to niemożliwe! - zaczął protestować siatkarz. - Nic mi nie jest!
- Gdyby panu nic nie było, nie znalazłby się pan tutaj. Woli pan mieć teraz kilka tygodni wolnego na doprowadzenie ręki do stanu używalności, lub może pan grać z takim urazem, ale dużo pan piłek nie podbije - wzruszyła ramionami. - Pana wybór.

Witam na czymś nowym. Podoba się? Zostaniecie? :)
+ Zakładka "Informowani"

9 komentarzy:

  1. Kubi sierota hahahahahaha. Skąd ja znam to słynne "nic mi nie jest". Sama też tak mówię :p Niewiele się dowiedziałam, dlatego też czekam na next. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to Dzik nie może grać? Niemożliwe :D On by z gipsem nawet wbiegł na boisko.
    Ech, przypomniało mi się to jego poślizgniecie pod prysznicem aż :P
    No ale pani doktor mu nie pozwoli kombinować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, taka Dominika to mi by się przydała, bo od dwóch miesięcy boli mnie nadgarstek, a boję się iść do lekarza, bo opieprzy mnie, dlaczego nie przyszlam wczesniej. :-D
    Ale Michał to trochę zniezdara, chociaż każdemu może zdarzyć się wypadek na treningu. Zwłaszcza jak sportowcy duża się poca i nie nadąża się z wymieraniem parkietu :-D
    Na jego miejscu tez nie bylabym szczęśliwa z '' uroplu'' od treningów, ale pani doktor ma racje. Lepiej żeby teraz to doleczyl, niż żeby mu ta ręka odpadła :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. i znowu ta anatomia.... No cóż podoba mi się jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się bardzo, ciekawie się zapowiada. Myślę, że zostanę na dłużej, bo Dominika intryguje i zachęca, a Kubi jest uroczą i zdeterminowaną niezdarą. Do następnego! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. interesująco się zaczyna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znowu podoba mi się twój pomysł na bloga, bo jest po prostu niezwykły. I dawno nie czytałam takich oryginalnych pomysłów.
    Kubiak taka niezdara. Jak znam życie to długo na dupsku nie usiedzi.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Od zawsze uważałam, że praca lekarzy jest bardzo ciężka, ale w takich okolicznościach widzę, że również bardzo przyjemna. Poznanie we własnej pracy, któregoś z naszych reprezentantów musi być bardzo miłe. Biedna Dominika musiała zostać w pracy kilka dodatkowych godzin, ale jednak możliwe , że wyjdzie Jej to na dobre.
    Typowa reakcja sportowca, któremu nagle zabiera się wykonywaną pracę oraz hobby. Typowa reakcja , ale jednak zdrowie najważniejsze. :)
    Czekam na następny i pozdrawiam ! :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Kubiak! <3
    Jest Kubiak, to ja też zostanę, zwłaszcza, że pierwszy rozdział zwiastuje coś fajnego :) Ciekawe czy tak ambitny i nieokrzesany siatkarz jak on faktycznie posłucha zaleceń pani doktor. Szczerze powiedziawszy nie chciałabym, aby stan Michała był jeszcze gorszy, po prostu nie umiem nikomu, nawet bohaterowi opowiadania życzyć źle. Jednak z drugiej strony to z pewnością dodałoby swego rodzaju smaczku.
    Zobaczymy co zaplanowałaś :3
    "- Dominiczko, skarbie ty mój jedyny, kochana moja wspaniała współpracownico [...]" - taktyka idealna. Często samą ją stosuję, prawie zawsze działa. Brawa dla Maćka. Swoją drogą ciekawe co tam u jego teściowej, czy będzie zadowolona z wizyty zięcia.
    Chciałabym też zobaczyć (tzn. przeczytać) reakcje spóźnialskiego lekarza, gdy dowie się, że mógł zająć się samym Michałem Kubiakiem. Heh, porażka życiowa.
    Ze zniecierpliwieniem wyczekuję drugiego rozdziału.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń